Jack Skellington Link Select
Click here to get Falling Objects
freeonlinephotoeditor

Khamis, 8 Disember 2011

macam mana nak buat screenshot

assalamualaikum ft salam sejahtera :D
okeh2,mesti ramai bengang giler kn tgok mber2 pndai wt screenshot,ahahahaha *aq pon sme*..
BTW,maybe ade yg tau screenshot tu ape dan ade yg tatao..okeh,ni la contoh screenshot

*sori,malas nk crop,hehe*


haaa..skrg dh tau kan ? ok next step..mcm mano nk wt screenshot tu ??? OuO"

nk buat screenshot ni xde la leceh sgt,hahaha..*leceh ckit je*
cre nk buat terbahagi kpd 2 iatu utk utk netbook user + laptop user dan utk computer yg biase tu..xkesah la jenama ape -_-

okayyyyy...utk netbokk user + laptop user *sme ke mksudnye ?*

STEP 1 : pilih tab yg korg nk wt screenshot
STEP 2 : tekan 'Fn' aq tatao la pe mksudnye but,tekan je la..teheeee..ade kt sebelah kiri,bawah sekali cri kt keyboard tu btol2,jgn ckp xde..lesing kang..
STEP 3 : tekan 'Prt Sc' yg ni ade kt ats skali,sebelah kanan..jumpe x ?
STEP 4 : ape ??? xde pape yg jadi ? aiyokk..tatao..xmenjadi lew tu xD *gurau je,memg xde pape yg jd*
STEP 5 : klik kt start up menu then pilih paint..kalau xde pndai2 la DL *aq tunjuk keyh ;)*  :-

*asal trkluar grand fantasia skali tu -_-*

STEP 6 : tekan Ctrl + v *memey la,utk paste kan -_-* dan poof !! ade la screenshot yg korg amek tu :) ahaa
STEP 7 : edit la pape,ahaha xD
STEP 8 : save la kt mne2 fail *happy ending..haha..then show la ape korg snap tu kt mber2*


NEXT !
 utk computer user..ahaha ~

STEP 1 : pilih tab utk di buat screenshot
STEP 2 : tekan 'Prt Sc' *jgn ngade2 dok cri butang 'Fn' kt keyboard tu -_- xkn ade la*
STEP 3 : mcm bese start up menu > paint
STEP 3 : tekan Ctrl + v *sme je utk paste*
STEP 4 : kluar la ape yg korg snap tu,ahaaa
STEP 5 : edit bg laowa
STEP 6 : save kt mne2 fail kt pc tu eh jgn x save*happy ending :D*


TAKE NOTE !!!!!
 aq lupe nk ckp -_-..ehh,taip..kalau korg ade maen game on9 tp bkn kt browser mcm jin on9,maplestory or pape je la yg on9 but pkai pop-up screen pnye pn bole wt screenshot jgk

contoh : -


*ampunnn ~~ aq dh edit pic ni,haha..sori2*

 ok lah,dh faham kn ? good,mcm tu la org yg cemerlang,gahah xD
BTW,aq tatao la kalau korg pkai browser laen mcm fire fox,I.E pon bole wt cm ni..ahaha *writer pkai chrome ja*

take care now,bye2 then...selamat mencuba :D

>assalamualaikum & selamat mlm<

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JuM kUmEn RuMeN ~ hahahak xD